Želite da smršate? Kršite pravila

Skoro pola veka ljudi koji vode zdrav život iz svih snaga izbegavaju masnu hranu. Ta moda je potekla iz SAD-a gde su ljudi 1970-h godina uglavnom umirali zbog srčanih oboljenja. Tada su mleko 0% i sir 10% postali pravi hit, a tendencija se proširila svetom. Međutim sasvim nedan naučnici su dokazali da masna ishrana nema nikakve veze za bolestima srca. Više od toga, masna hrana (jaja, puter, itd.) ne povećava nivo kolestorola. I to nije jedini mit o hrani koji nema nikakvih naučnih dokaza.

5 lažnih mitova o hrani
slika http://hochu.ua
  1. Omega-3 snižava verovatnoću srčanih oboljenja
    Masna morska riba je odavno proglašena za zdravu hranu, jer naprimer stanovnici Grenlanda jedu mnogo te ribe, tj. omega-3 kiselina, a zaista retko imaju probleme sa srcem. Međutim nedavno istraživanje sa preko 600000 učesnika je pokazalo da je to koincidencija, i veza zapravo ne postoji.
  2. Zasićene masnoće stvaraju celulit
    Celulit je isto masno tkivo kao bilo gde na telu. Međutim na kukovima, kada ga ima previše, narušava se cirkulacija krvi. To dovodi do efekta “pomorandžine kore”. Ipak višak masnog tkiva u organizmu je samo posledica unošenja suvišnih kalorija, i nije važno da li ste preterali sa slaninom ili šargarepom.
  3. Ko jede uveče taj će se ugojiti
    Kalorije ne nose sat, tako da im je svejedno da li jedete ujutru ili uveče. Obim hrane treba da računate na nivou 24 sata, pa i ako unesete 1500 kalorija uveče, a bio vam je jedini obrok tog dana, nećete se ugojiti. Mada za mnoge ljude izbegavanje večere označava odricanje nepotrebnih kalorija, jer dosta jedu i u toku dana.
  4. Povremeno gladovanje ili post je dobar način za mršavljenje
    Nije. Jednostavno nije. Ako pazite na ishranu sve vreme, gubite masno tkivo, dok ekstremne dijete od nekoliko dana ili nedelja vode takođe ka gubitku mišića. Kao posledica usporava se metabolizam, a onda čim prestajete sa gladovanjem svaka kalorija juri da postane masnoća ispod vaše kože.
  5. Od masne hrane ćete se momentalno ugojiti
    Zapravo čovek ne nabacuje težinu baš tako brzo. Da biste se ugojili na pola kila telesne masnoće morate pojesti 3500 kalorija više nego što je norma za vas. Onih pola kila gore dole posle obroka je najverovatnije tečnost koja će isto tako brzo da nestane. Dakle jedna čokolada neće napraviti od vas debeljka. Ipak zdrav balans je važan – posle čokolade celer je bolji izbor od torte.