Trikovi koje koriste lekari

Naravno da su lekari isti ljudi, kao vi i mi. Ipak dugogdišnja prakse daje im specifična znanja i izvesnu prednost. Ako želite da jesenju sezonu pređete zdravi, saslušajte nekoliko saveta.

Regulišite svetlo pred spavanje
Najmanje pola sata pre nego što planirate da legnete prigušite svetlo u svim prostorijama. Inače oštro svetlo može da razbudi vaš mozak, pa će vam biti mnogo teže da zaspite, a znači lošije ćete se odmoriti.

Ne dozvoljavajte „skokove“ kalorija
Ako je vaša dnevna norma 2000 kalorija, ali je recimo banana split doveo do potrošnje 3000, nemojte to kompenzovati naglim dijetisanjem, koji bi sledećeg dana svelo obroke na 1000. Šok ne čini dobro za organizam, a najbolje je održavati konstantni nivo unosa hrane.

Krećite se svakih 20 minuta
Najveći problem našeg vremena je nepomerljivost. Međutim za naše telo uopšte nije prirodno da se ne miče po 8 radnih sati. Zato svakih 20-30 minuta treba da pravite pauzu za bar neke fizičke vežbe ili makar hodanje oko stola.

Meditirajte svakog dana
Ne, uopšte ne insistiramo da krenete sa joga-vežbama. Šta god vas smiruje – baštovanstvo, čitanje ili, na primer, kompjuterska igrica – posvetite se tome na neko vreme. Važno je da imate tih dvadesetak minuta kada ne mislite na probleme svakodnevice.

Pratite zvučnu dijetu
Izbegavajtu buku i galamu, a ako ste se već našli na nekoj glasnoj žurci, napuštajte prostoriju svakih pola sata kako bi odmorili uši. To će očuvati vaš nevrološki sistem.